Nuffnang Ads

Sunday 13 May 2012

Ummi Ku Oksigen Ku..



 Assalamualaikum.



Bila dahaga, yang susukan aku.... mak

Bila lapar, yang suapkan aku.... mak

Bila keseorangan, yang sentiasa di sampingku.. .. mak
Kata mak, perkataan pertama yang aku sebut.... Mak
Bila bangun tidur, aku cari.... mak
Bila nangis, orang pertama yang datang .... mak
Bila nak bermanja, aku dekati.... mak
Bila nak bergesel, aku duduk sebelah.... mak
Bila sedih, yang boleh memujukku hanya.... mak
Bila nakal, yang memarahi aku.... mak
Bila merajuk, yang memujukku cuma.... mak
Bila melakukan kesalahan, yang paling cepat marah.... mak
Bila takut, yang tenangkan aku.... mak
Bila nak peluk, yang aku suka peluk.... mak
Aku selalu teringatkan .... mak
Bila sedih, aku mesti talipon.... mak
Bila seronok, orang pertama aku nak beritahu..... mak
Bila bengang.. aku suka luah pada.. mak
Bila takut, aku selalu panggil... "mmaaakkkk! "
Bila sakit, orang paling risau adalah.... mak
Bila nak exam, orang paling sibuk juga.... mak
Bila buat hal, yang marah aku dulu.... mak
Bila ada masalah, yang paling risau.... mak
Yang masih peluk dan cium aku sampai hari ni..mak
Yang selalu masak makanan kegemaranku....mak
kalau balik ke kampung, yang selalu bekalkan ulam & lauk pauk..... mak
Yang selalu simpan dan kemaskan barang-barang aku....mak
Mak, Mak, Mak....



      Hai, hmm for sure, aku confirm la semua orang kat dunia nih tau kot 13 Mei  adalah hari apa an an. Haa Hari Ibu lorh. Tak tahu la plak kalau2 ada yang tak tau ke buad2 tak tau ke tak ada kalender  kat rumah tu  ke kaann(yo yo o je mg n). Hehe.  Syukur  Alhamdulillah, sebab aku masih ada ibu yang masih setia disisi, sanggup buat apa saje untuk anak2 beliau. Tapi kan hari2 adalah hari ibu, not just  13 Mei  okeyhh. Memang banyak la pengorbanan yang seorang ibu telah buat untuk seorang insan yg bernama anak. Kalau nk listkan memang tak terlist la kan..(ayat cam keling jerk eerr) Walau segunung intan permata yang korang ada pon memey tak leh gak laa nk balas jasa diorang. Masalah nye kau ade ke intan permata bagai nih? haha..




nih la ummi shaye yg slalu tdo bile bergamba tapi shaye tetap syg beliau hehe.. i lap u mum!!


     Ummi ku oksigen kuuuu..Cuba korang pikir , what happen bile oksigen yang kte duk sedut kt dunia nih hari2 habis kering kontang? Ce pikir ce pikir.. Nanyo den.. Kompem2 laa tak bernyawo la hidupan yg selama nih hidup pakai oksigen. Dengan kata lain, mati la semua nya. Jelas? hehe.. Apa kena mengena pulok dengan hari ibu? Haaa, ni la kawe nok royak nih.. Ibu pon sama jugak laa.. the most important person in our life is ur mum.. lau xde ibu xdelah kite. bapak pon same.lau xde bapa xde lah kte ni. the point is dua2 pon penting.tpi n nk cakap pasal ibu jer, sori bapa hehe. Ibu adalah segala2nya. Bak kata pepatah 'syurga di bawah telapak kaki ibu'.. see.. xde pulak kan duk sebut syurga dbwh kaki bapa kan..

     So, pengajarannya ialah hargailah ibu anda selagi beliaw maseh bernyawa.. selagi ade dpn mata tu berbuat baik lah kepada ibu..


HAPPY MOTHERS TO ALL MUM'S IN THE WORLD!!

n special goes to my mummy..

PN KAMILAH MOHD NOR

thanks for everything! 
ore saaaayeeee ko ummi!
lebiuu mmmuuahh<3<3<3




till then..bye..




4 comments:

  1. biase2 je.koho2 nk berbelog. heee.nyway tq:)

    ReplyDelete
  2. salam kenal...sis follow blog ni yer... comel sgt blog nih...sis suka kaler pink...

    ReplyDelete
  3. salam..ok boleh jer..lurve pink too..hehe..thanks sis:))

    ReplyDelete